domingo, 27 de dezembro de 2020

COVID 19 VERSUS KORUPSON INSITUSIONALIZDU


Fórti Kulpa Rixu!

 

Sénpri N pensa ma, na es kanbar di di 2020, disgras más grandi, ki kontise nos Povu, éra Covid 19.

Fórti nganadu N staba. Tudu sa-ta indika  ma frónta  más grandi ki txiga na nos Téra, é korupson ki dja bira (ô  sa-ta parse)  kuazi  ofisial, kuazi  institusionalizadu, ku tendénsia, talvês, pa ser mésmu “legal”.

Purmeru foi denúnsia di adivogadu Felisberto Vieira Lopes. Sigidamenti, adivogadu Rui Araújo, ku bazi documental, kontinua ku denúnsia komesadu pa Vieira Lopes.

Na nha “nosentésa”, N pensa ma denúnsia di un korupson, ki kre bira “máfia”, éra so kel-la.  Oxi, N abri internet y N da ku un “site” stranjeru  “a denúnciar Lobbies a favor de amigos e famílias…[infleuentes”, posivelmenti ku “benson” di ken ki pode disidi.

 

Más un bes, nha “nosentésa” ta fla-m ma é ka verdadi, ma é tristi di más pa sa-ta kontise.

Mi, própi, N kre pa tudu ser “fake news”. Óki povu po-nu xinta na kadera di puder é pa nu ser si raprizentanti, si defensor, si justu intermediáriu. Uza di puder di influénsia pa txupa sangi di povu, é krimi.

Ta kotisi ki, na un Stadu di Direitu Demokrátiku, sima kel ki nu ten na Kabuverdi, Ministériu Públiku debe investiga denúnsias y fla-nu undi ki verdadi sta.

N ta spera ma, na es NOBU ANU ki sa ta komesa, nu ta fika ta sabe kal ki é nos disgrasa más grandi: si é Covid 19, ki dja atxadu vasina pa konbate-l; si é korupson institusionalizadu ki dja komesa ta denunsiadu.

Nos, na nos “nosentésa ô sabidésa”, nu ta kontinua ta pensa, nu ta kontínua ta pidi tudu santu di mundu pa el ser un “fake news”.

Ken ki ten dever di sklarise povu, na un Stadu di Direitu Demokrátiku, pa el ka dexa di fase-l.

Kazu kontráriu, el tanbe el ta kometeba un krimi, ton marmi sima kel di “korupson institusionalizadu”.

 

Dizénru di 2020

Manuel Veiga

 

Sem comentários:

Enviar um comentário